Hello, NOÉMI vagyok!

Mondhatnám, hogy marketing tanácsadó, de az olyan unalmas. És azt hiszem, az én esetemben csak féligazság. Vagyok inkább az introvertált kompatibilis marketing stratégiák, értékesítési tölcsérek és a keresőoptimalizált tartalommarketing megszállottja. 

Papíron marketinges, a valóságban az összes többi végzettségem által befolyásolt, minden ügyfél-együttműködés után tanulságokat levonó, folyton fejlődni akaró introvertáltak számára is élvezetes marketingvilágról álmodozó lány. 

Egy olyan marketinges vagyok, aki egy ideig elkerülte a marketing szakmát, mert a fülembe ültetett “introvertáltként úgysem lehetsz sikeres” bogarat nem tudtam figyelmen kívül hagyni. Ezért először elkezdtem angolt tanítani (és nagyon sokat tanultam a pszichológiáról is a tanítás miatt), aztán Pilatest oktatni, amikor rájöttem, hogy nem élem túl az egyhelyben ülős napokat. 

Innen indultam én. 

néhány évvel ezelőtt...

Feltűnt, hogy az emberek többet kérdeznek arról, ki a marketingesem, mint amiről eredetileg akartunk volna beszélni. Vagy szakmai dolgokról.

És ekkor döntöttem úgy, hogy ideje újratervezni és visszatérni a gyökereimhez. Egészen úgy tűnt, hogy az a pár év, amit marketing tanulással töltöttem, nem volt hiábavaló és annyi év elteltével beérett a dolog (lehet, későn érő típus vagyok?) és késztetést éreztem arra, hogy ezzel foglalkozzak. 

A tanulmányaim befejezése és a marketinghez való visszatérés között eltelt 16 év. Tizenhat év csak azért, mert azt hittem, introvertáltként nem lehetek sikeres marketinges (hát a filmekben is mindig a nagydumás pasik voltak a sikeres marketingesek!) és azért, mert volt, aki többször elismételte nekem, hogy “introvertáltként nem lehetsz sikeres vállalkozó”.  Mindig azt hittem, hogy csak akkor lehetek sikeres, ha hangos, harsány vagyok és leginkább az asszertivitás és agresszivitás határán lavírozok. Pedig hát nagyon nem így van. 

De köszönhetően a szuper elkerülési mechanizmusomnak, elsőkézből tapasztalhattam meg a vállalkozói létet, felhasználóként próbálhattam ki a szuper vagy kevésbé szuper marketing tippeket. Megküzdhettem a néha vállalhatatlanul gyorsan változó marketing trendekkel, a videós tartalmak hódításával és közben végig azt éreztem, hogy én elbuktam. 

Hiszen introvertáltként nem lehetek sikeres. 

És nem is akartam sikeres lenni. De aztán kiderült, hogy csak nem lehetek annyira “nemsikeres”, ha szakmai körökben elismernek, ha azért nem mernek az emberek hozzám időpontot kérni, mert “ó, biztos túl elfoglalt, úgysem férek be hozzá”, magazinokban és tévében szerepeltem, rádióműsorban készült velem interjú és az elejtett megjegyzésekből azt számoltam ki, hogy minimum háromszor annyit keresek, mint  azok, akik többször megmondták, hogy ennyire introként úgysem lehetek sikeres. 

Szóval racionális dolgokat figyelembe véve arra a következtetésre jutottam, hogy talán mégis lehetek sikeres. 

És ez a felismerés valahogy lendületet is adott, újra visszaültem az iskolapadba és a saját laptopom elé, hogy felfrissítsem régi tudásomat, az addig csak felhasználóként hallgatott marketing tippeket máshogy is kielemezzem.

Visszatérésem óta leginkább kisvállalkozókkal dolgoztam mindenféle iparágból. De tényleg, az ékszerkészítő és az ipari alpinista pont ugyanúgy elfért egymás mellett, mint az utánuk következő life coach, dietetikus, lakberendező, babaruha készítő és a jogász, de a gerinctréner és Pilates oktató is. 

Lassan-lassan szűkült egy kicsit a kliensek köre, de nem iparág tekintetében, hanem rájöttem, hogy kétféle erősségem van: a gyakorlatias oldalon a tervezés és optimalizálás, rendszerezés (ohh, mennyi SOP-t készítettem!) és automatizálási lehetőségek felismerése; illetve annak beazonosítása, hogy kinek milyen marketing eszközök használata lehet igazán hasznos akkor, ha nem csak az iparága igényeit, hanem a vállalkozó emberi oldalát is figyelembe vesszük. 

Leginkább introvertált vállalkozókkal dolgozom együtt, akiknek segítek abban, hogy úgy érezzék, valaki levette a terheket a vállukról – na nem azért, mert mindent megcsinálok helyettük, hanem mert kitaláljuk azt, hogy mi az, ami belepasszol az ő életébe. 

Szeretek intro módon brainstormingolni, azaz nem spontán ihletődve faggatni a vállalkozót az ő ötleteiről és versenyeztetni azokat az enyémmel, hanem időt hagyni arra, hogy az ügyfél egyedül is gondolkozzon az én iránymutatásommal, én is gondolkozom csendes kis magányomban és tartunk egy alkalmat, amikor összevetjük és kiértékeljük az ötleteinket és győztest is hirdetünk. Mániám az időspórolási lehetőségek kutatása, rendszerek kialakítása és minden olyan dolog, amitől “önbizalmasabban” és gördülékenyebben mennek a hétköznapok.

Ha velem dolgozol, nem csak egy felkészült marketing stratégával fogsz dolgozni.

Hanem egy marketing stratégát egy olyan múlttal, amiben elhitették velem, hogy úgysem lehetek sikeres introvertáltságom miatt. Egy olyan ember vagyok, aki túl van egy masszív kiégésen és pofáraesésen csak mert megpróbáltam aszerint érvényesülni, ahogyan az extrovertáltaknak szuperül működik. De én egy kicsit belehaltam. 

Szóval egy olyan embert kapsz, akinek a szakmai tudáson kívül van tapasztalata aban, milyen érzés introvertáltként vállalkozónak lenni és nem belebolondulni. Közvetlenül azután, hogy előtte kicsit belebolondultam. 



Hogy jutottam idáig?

2003 - marketing tanulmányok

Befejeztem a sulit és azonnal el is döntöttem, hogy nem szeretnék alkalmazottként dolgozni (és úgy egyáltalán, nem hittem, hogy lehetnék igazi marketinges).

2003 - korrepetálás

Az angol szak mellett korrepetálni kezdtem gyerekeket és felnőtteket, tanítottam csoportot, egyéniben is – és a mai napig használom azt a tudást a marketingben, amikre tanítás közben tettem szert.

2011 - az első igazi bizniszem

Pilates oktatóként kezdtem el dolgozni, óratartóként teremben, aztán saját helyet bérelve, online is, és itt volt az, hogy el kellett kezdenem úgy igazán használni a marketing tudásomat. 

 

2019 - vissza a gyökerekhez

Ismét elkezdtem marketinget tanulni, felfrissíteni a tudásomat offline és online képzésekkel.

2020 - marketing stratégia és SEO

Introvertáltként nem vágytam a közösségi média folyton zsizsgő világára, de szerencsére rátaláltam a SEO-ra, ahol erre nincs szükség. Kisvállalkozóknak kezdtem marketing (főleg SEO) konzultációkat tartani, illetve webdesignerek munkáját segítettem a honlapok keresőoptimalizálásával és kezdő vállalkozó ügyfeleik marketingbizonytalanságainak rendbetételével.

2022 -VIP napok és intenzív hetek

Felfedeztem, hogy egyik erősségem, hogy intenzíven és rendszerezve tudom átadni a tudásanyagot (mégsem volt haszontalan az a sok év tanítás különféle korosztálynak), ezért elkezdtem VIP napok/hetek keretében SEO stratégiát, majd komplett marketing stratégiát kidolgozni kisvállalkozóknak.

2023 - introvertáltkompatibilis marketingstratégia

Elindítottam a mentorprogramomat, melyben 12 héten keresztül együtt dolgozom olyan vállalkozókkal, akik szeretnék egy kicsit jobban személyre szabni a stratégiájukat (leginkább introvertáltakkal, autizmus spektrumon mozgó és extrém időhiányos vállalkozókkal dolgozom együtt)

MOST

a TE stratégiédat tökéletesítem

Megalkotom a neked való szuperterveket, hogy egyszerűbb, stresszmentesebb és sokkal időhatékonyabb legyen mindenféle marketingtevékenységed és növelhesd a bevételeidet.

Munkaidőn kívüli Noémi