Black Friday? Még ÉPP nem késő, de most már tényleg ideje lépni

A Black Friday az az időszak, ami vagy nagyon jól sikerül, vagy nagyon elúszik. És a legfontosabb különbség nem abban van, ki mennyit költ hirdetésre, hanem abban, ki mikor kezd el gondolkodni rajta.

De mielőtt bármit hirdetnél, érdemes egy pillanatra megállni, és tisztázni, hogy egyáltalán neked való-e a Black Friday?

Kinek érdemes egyáltalán Black Friday kampányt indítani?

Black Fridayt nem muszáj csinálni. Ha nem illik a márkádhoz, vagy az ajánlatod nem ideális a nagyobb mértékű akciókhoz (pl. szolgáltatás, ami hosszabb döntési folyamatot igényel vagy nagyon alacsony árréssel dolgozol), akkor teljesen oké kimaradni belőle. 


Viszont ha az alábbiak közül valamelyik igaz rád, akkor érdemes belevágni:

  • van terméked vagy szolgáltatásod, amit az emberek impulzusszerűen is meg tudnak venni
  • tudsz valódi ajánlatot adni, nem csak „-10% mindenre” szinten
  • készen állsz kiszolgálni a megnövekedett érdeklődést
  • vagy szeretnél új vevőket bevonzani, akikkel utána hosszabb távon tudsz dolgozni

Ha ezek megvannak, akkor a Black Friday a legjobb lehetőséged arra, hogy egy rövid időszak alatt kiemelkedj a piaci zajból.

És igen, ha ügyesen csinálod, a Black Friday + karácsonyi időszak akár az éves bevételed nagy részét is kitermelheti.

 

Mikor érdemes nekiállni a Black Friday kampánynak?

Nincs egyetlen „jó időpont”, inkább arról van szó, hogy más eredményekre számíthatsz, ha más időpntban állsz neki a kampánynak.  

Nézzük, melyik típusba tartozol:

tudatosan tervezel, a BF már az éves terv része

Ha te az a típus vagy, aki már januárban tudja, mikor mi történik az évben, akkor a Black Friday kampányod:

  • már a Q4-es stratégiában ott szerepel,

  • a kreatív anyagok szeptember végére elkészülnek,

  • az e-mail listán már októberben lelkesen beharangozod, hogy készüljenek a Black Friday kampányra, 

  • és novemberre már csak finomhangolni kell a hirdetéseket.

Ez a „nyugodt Black Friday” verzió. Itt a kampány nem tűzoltás, hanem profin felépített értékesítési folyamat.

még időben kapcsolsz és nem kell kapkodni – már szeptemberben készülődsz

Ezzel a verzióval még simán meg lehet váltani a világot.

Ha szeptemberben elkezdesz tervezni, akkor:

  • van idő átgondolni, mit és kinek akarsz kínálni,

  • tudsz melegíteni: organikus posztokkal, hírlevelekkel, sztorikkal, hideg közönségnek szánt hirdetésekkel, akiket BF idején remarketingelhetsz

  • a hirdetéseidnek is jut idejük optimalizálódni,

  • és nem az utolsó héten keresel grafikusokat vagy termékfotót.

Ez az arany középút. Még nem vagy „utolsó pillanatos”, de már nem is csak álmodozol róla, ebben a verzióban mindig jól teljesítő kampányok születnek.

last minute hősként november elején kapsz észbe

Ha most, november elején olvasod ezt, akkor még nem késtél el. De most már tényleg gyorsnak kell lenned.

Ebben a szakaszban:

  • az ajánlatot már nem érdemes hetekig csiszolni – döntsd el, mit adsz, és fókuszálj a kommunikációra,

  • a hirdetéseknél a „gyors beállítás, teszt, finomhangolás” stratégia működik,

  • és ha november 15-ig minden anyag a helyén van, még pont belefér a kampány tanulási fázisa.

Itt a cél nem a „tökéletes” hirdetés, hanem a jól időzített, tudatos lépés. És hidd el, ha okosan kommunikálsz, egy last minute kampány is hozhat meglepően jó eredményeket.

 

Egy tipp a kampányodhoz

Ne akciót hirdess, hanem inkáb kicsit trükkösen kommunikáld az ajánlatod és a hozzáadott értéket! Az akció leértékel, az ajánlat értéket mutat. Ilyenkor szuperül működnek a csomagajánlatok és a bónuszok, no meg az időszakosan elérhető termékek és szolgáltatások. 

Black Friday idején is az nyer, aki nem azt mondja, hogy „olcsóbb lettem”, hanem azt, hogy „most még több értéket kapsz ugyanazért az árért”.

Például:
„Black Friday kedvezmény – 20% kedvezmény mindenre” helyett:
„Black Friday extra: vásárlás mellé ajándék konzultáció / extra termék / meghosszabbított garancia.”

Ez nem árverseny, hanem inkább értékkommunikáció.

 

És ha nem tudod, hogyan vágj bele…

Ha már most érzed, hogy belevágnál, de nem tudod, merre indulj, segítek:

  • konzultáción közösen átnézzük, mit hirdess, hogyan és milyen céllal,

  • vagy átveszem a hirdetéskezelést, hogy neked csak az ajánlatodra kelljen figyelned.

A Black Friday nem a csodákról szól. Inkább arról,l hogy jó időzítéssel, stratégiai döntésekkel alátámasztva nem halogatod tovább, hogy „majd jövőre…”, hanem már idén teszel valamit azért, hogy növeld az éves bevételedet ebben az időszakban. 

Tudtad, hogy a vállalkozások nagy része az utolsó negyedévben keresi meg az éves bevételeinek nagy részét? A BF kampány ennek igen fontos összetevője. És tudtad, hogy egy jól kis BF kampány tökéletes megalapozása a karácsonyi kampánynak? 

Ha november 15-ig összerakjuk a kampányod, még van időd jó eredményt hozni és akár a karácsonyi szezonra is felkészülten fordulni.

Keress bátran!

Jó lenne egy közösség, ahol introvertált vállalkozókkal találkozhatsz online?

Tele vagy kérdésekkel? Vagy nincs kérdésed, de lenne kedved velem dolgozni?

Szólj hozzá!