7 hiba, ami csökkenti a nyári bevételeidet

Nyakunkon a nyár (vagy már itt is van, ha azt vesszük, hogy idén már sikerült leégnem egyszer városban sétálgatás közben), egyre izgatottabban várják az év végét a diákok, szervezgetjük a nyaralást, táborokat a gyerekeknek, szinte mindenki lelkesen készül a nyárra.

Kivéve a vállalkozókat, akik rettegnek attól, hogy megint csökkennek a bevételek csakúgy, mint előző évben.

A nyári visszaesés a bevételekben nem egy képzeletbeli mumus sajnos, de azért vannak lehetőségeink arra, hogy kisebb legyen ez a visszaesés, sőt egy szuper stratégia és némi mázli kombinációjával akár fel is turbózd a bevételeket.

Azt, hogy miket csinálj, hogy több legyen a bevételed, eléggé vállalkozásra és személyre szabott, de van néhány dolog, amit fontos, hogy NE csinálj, ha szeretnél az éhenhaláshoz elegendő pénznél többet keresni a nyáron.

Nézzük meg, milyen hibákat követhetünk el nyáron, ami miatt csökkenhetnek a bevételeink!

1. Nincs nyári akciód
 

Sajnos vagy nem sajnos, de tény, hogy a vásárlókat az árengedménnyel lehet leginkább rávenni a vásárlásra és ez különösen igaz a nyári időszakra. Már mindenki hozzá van szokva a júniusban induló „szezonvégi kiárusításokhoz”, a mindenféle akcióhoz, ezért már várják is, hogy milyen akció lesz a következő. Nyáron érdemes akciót hirdetned a meglévő termékeidnek vagy esetleg egy soft launch keretében bevezetni egy új terméket és nyáron „early bird” áron kedvezményesen elérhetővé tenni, ősszel pedig egy rendes bevezető kampányt indítani már teljes áron (és addigra már visszajelzések is lesznek a termékről, így az őszi kampányod is jobban sikerülhet).

2. Nincsenek nyári témájú termékeid/szolgáltatásaid

Nem feltétlenül kell egy vadiúj terméket a piacra dobni, de lehet mindenbe egy kis csavart tenni, pl.: strandos-tópartos fotózás, naplementés esti Pilates, kánikulakompatibilis edzések, nyári motívumokkal gazdagított ékszerek, limited edition dizájn bármiben, stb.

3. Elhanyagolod a közösségi médiát

Igen, több időt töltünk a szabadban, kevesebbet a gépnél, de a telefon ettől még ugyanúgy az emberek kezében van és gyakran a strandon is pörgetik a közösségi média felületeket (a mázlisták, akiknek olyan a kijelzője, hogy mindent jól látnak napsütésben is). Nem azt mondom, hogy ilyenkor is 150%-kal kell jelen lenni, de azért jó, ha adsz egy kis életjelet magadról – ráadásul nyáron jobban mennek a könnyedebb posztok, most nem feltétlenül kell komoly szakmai témákról posztolnod, sztorikban bejelentkezel a limonádéd mellől vagy kutyasátéltatásból és máris jelen vagy a követők életében egy kicsit.

4. Nem reszponzív az oldalad

Egyre többen telefonon böngésznek év közben is, de nyáron, útközben ez hatványozottan jelentkezik. Ha eddig még halogattad, hogy átalakítsd az oldalad, most itt az idő, mert ha nem jól olvasható az oldalad telefonon, az emberek hamar továbbálnak.

5. Nem készülsz fel előre

A nyári bevételeket nem a 30 fokos hőségben kapkodva lehet megszerezni, hanem ha már tavasszal végig gondolsz mindent. A nyári kampány is olyan, mint a légkondirendelés a kánikulai napokban – sokat kell várni, mire lesz belőle valami, bezzeg ha februárban megrendeled, márciusban beszerelik, már élvezheted is a hűvöset vagy az előre átgondolt tervek sikereit.

6. Elfelejtkezel az ügyfélszolgálatozós feladatokról

Az a legjobb, ha nyár elején kiírod a megváltozott nyitvatartási időt (ha esetleg nyáron rövidebb napokat tartasz vagy más időszakban családi kötelezettségek miatt), illetve, ha szabadságon vagy, akkor mindenképpen legyen automatikus üzeneted, hogy az ügyfelek tudják, hogy nem bunkó vagy és ignorálod őket, hanem szabin vagy. És az automatikus üzenetedben ne csak az legyen, hogy szabin vagy, hanem az is, hogy mettől meddig, mikortól nézed az e-maileket és egy-két hasznos infót még megírhatsz (gyakran ismételt kérdések, vagy ha tudod, hogy abban az időszakban tipikusan milyen témákkal keresnek meg, akkor azt is beleírni).

7. Nem elemzed ki a nyári kampányaidat

A nyár vége arról szól, hogy már pörgetjük az őszi tennivalókat, kampányokat (néha mindezt egy iskolakezdéssel összehozva), ritkán jut idő az előző időszak kiértékelésére, pedig nagyon hasznos. Ha tényleg el vagy havazva ilyenkor teljesen, írd be magadnak a naptárban márciusra, hogy elemezd ki az idei nyarat, és a következő szezonban már úgy tudj tervezni, hogy nem csak vaktában lövöldözöl a random ötletekkel, hanem le tudod vonni a tanulságot az idei évből.

A nyári időszak nem feltétlenül jelent bevételkiesést, viszont egy másfajta megközelítést igényel az egész, ha jobb eredményeket szeretnél elérni. Vannak iparágak, amiknél tényleg nem lehet nagyon felturbózni a bevételeket a hagyományos módon, de ilyenkor B és C tervekkel előállva azért túl lehet élni ezt az időszakot is. Ha a fenti hibákat elkerülöd, illetve megpróbálsz a vásárlóid/ügyfeleid fejével gondolkozni, proaktívan közelíted meg a tennivalókat, jelentősen növelheted a nyári bevételeidet.

Szeretnél többet tudni arról, hogyan lehet egy kicsit felturbózni a nyári bevételeket? Jó szívvel ajánlom a vadiúj minikurzusomat a témában!

34+15 elemből álló csekklista, elgondolkodtató kérdések, amik hozzásegíthetnek ahhoz, hogy kitaláld, hogyan tudod elérni a te célcsoportodnál, hogy nyáron is vásároljanak nálad.

Jó lenne egy közösség, ahol introvertált vállalkozókkal találkozhatsz online?

Tele vagy kérdésekkel? Vagy nincs kérdésed, de lenne kedved velem dolgozni?

Szólj hozzá!