5 jel, ami arra utal, hogy nem passzol hozzád a marketing stratégiád

Sokszor előfordul, hogy mindent papírforma szerint csinálunk a marketingben, mégsem lesz jó kimenetele az egésznek. Néha azért, mert nem lesz belőle elég ügyfél, néha pedig azért, mert lesz belőle, de már nem marad kapacitásod az ügyfélre, mert kipurcantál a marketingfeladatokban. Meg kell találni az egyensúlyt, hogy te is és a vállalkozásod is túlélje ezt az egész folyamatot.

Néha a marketing azért nem sikeres, mert nem passzol az iparágadhoz, néha azért, mert több év lemaradásban vagy a stratégiával, néha viszont azért, mert hozzád nem passzol, és vagy kihagyod a feladatokat, mert túl soknak érzed, vagy beleerőszakolod magad és „kicsit belehalsz”, így végül nem marad időd a ténylegesen pénzt hozó feladatokra.

Nézzük meg azokat a megfontolandó jeleket, amiket érdemes nem ignorálni, hanem inkább más megközelítéssel új marketingstratégiát kialakítani:

1️⃣ Folyamatos fáradtság

Ha folyamatosan fáradt vagy, kimerít minden marketingfeladat és alig várod, hogy vége legyen az egésznek, arra gondolsz, hogy bárcsak inkább ne kellene ebből semmit sem csinálni, az egy elég intenzív figyelmeztető jel lehet. Az ideális marketingstratégia nem terheli túl a testedet-lelkedet, hanem beleillik a mindennapi rutinodba. Na nem a hétvégi lazulósba, hanem azért kell vele dolgozni, de pont annyit, amivel még elbírsz. 

TIPP: Kezdd el beazonosítani azokat a feladatokat, amelyek a legtöbb energiádat emésztik fel. Lehet, hogy van olyan feladat, amit egyáltalán nem is kellene csinálnod, mert nem illik hozzád, de kiderül, hogy nem is szükséges, mert helyettesíthető valamivel, ami pont ugyanolyan hatékony, csak nem merít le annyira. Próbálj meg egy fenntarthatóbb megoldást találni, vagy esetleg szervezd ki ezeket a részeket.

2️⃣ Kényszernek érzett önpromó

Hiába posztolsz egy jó kis tartalomterv alapján, szenvedősnek, sőt kényszernek érzed az önpromót, mert valahogy nem érzed magadénak. Ha rá is veszed magad a posztolásra, szinte elbújsz az asztal alá, hogy inkább ne is lásd, milyen eredménye van annak, amit kitettél, nem biztos, hogy ez lesz az a tartalomstratégia, ami mellett hosszú távon is ki tudsz tartani. Ha minden posztolás vagy akár hirdetés után úgy érzed, ez egyáltalán nem te vagy és csak muszájból csinálod, mert azt mondták, így kell, az komoly frusztrációhoz vezethet. A marketingnek nem szabad kényszernek érződnie, hanem olyan eszköznek, amivel elérheted a célközönségedet a saját stílusodban.

TIPP: Próbáld meg újraértelmezni a marketingedet úgy, hogy az illeszkedjen a személyiségedhez. Ha nem vagy harsány típus, ne próbálj meg az lenni! Ha pont az éltet, hogy zsizsegsz és hangos vagy, legyél bátran hangos a közösséi médián, ne fogd vissza magad! Találj olyan kommunikációs csatornát és stílust, ami természetesnek tűnik számodra.

3️⃣ Nincs eredmény

Lehet, hogy rengeteg időt és energiát fektetsz a marketingbe, de mégsem látod, hogy megtérülne az egész. Lehet, hogy mások is ugyanúgy érzik a küzdelmet, a szenvedést, ami miatt nem a személyiséged jön át, hanem a bizonytalanságod, ezért inkább tovább görgetnek. Az ilyen posztolással, vagy bármilyen egyéb marketingtevékenységgel tényleg csak az idődet pazarolod – de ha megtalálod a saját hangod, akkor máris rád találnak azok, akik csak pont rád vártak. 

Persze lehet, hogy nem a posztolásod milyenségével van a baj, hanem a termékeddel/szolgáltatásoddal. Egy korábbi vállalkozásomban volt egy szolgáltatásom, amivel jó pénzt lehetett keresni, de nem szeretettem csinálni. Egy idő után (micsoda véletlen, de ez akkor volt, amikor már más szolgáltatásokkal is normális pénzt kerestem) mindig frusztrált, ha erről kellett írnom, nem is akartam beszélni róla, ha szóba került. Nos, ezt a szolgáltatást leadtam és a másikkal pont annyit tudtam keresni, mint ezzel, csak nem szenvedtem közben, hanem lelkesen dumáltam róla.

TIPP: Gondold át, hogy a te célközönséged ott van-e, ahol te vagy, azt szeretné-e, amit te tudsz nyújtani, illetve te mennyire szereted, mennyire lelkesedsz a saját termékedért, szolgáltatásodért. Ha ezeket végiggondolod, könnyebben találod meg azt a kommunikációs stílust, ami megfelelően rezonál velük. Néha egy kis finomhangolás – máskor viszont egy teljes átalakítás – csodákra képes. 

4️⃣ Elmaradnak a kreatív napok

Ha soha nem marad időd arra, hogy kreatív ötleteid támadhassanak vagy hogy egyáltalán legyen időd feltöltődni egy kis pihenéssel, amikor csak haladsz a tenivalólistán és pipálsz vagy húzod inkább ki az egész feladatot, mert úgysincsértelme, akkor az inkább csak túlélésre játszás, mint hatékony marketingstratégia. Egy jól működő marketingstratégia teret ad a kreativitásodnak és lehetőséget nyújt arra, hogy kipróbálj új dolgokat. Ha állandóan csak ennekanapnaklegyenvége hangulatban vagy, anélkül, hogy élveznéd, vagy valóban fejlődnél, akkor itt az ideje egy új irányt keresni.

TIPP: Engedd meg magadnak, hogy időnként eltérj a megszokottól, és kísérletezz. Lehet, hogy egy új formátum vagy csatorna jobban passzol hozzád, mint a régi megszokott módszerek.

5️⃣ Önbizalomhiány

Ha egyre kevésbé hiszel abban, hogy képes vagy sikeres marketinget folytatni, ha minden feladat után tele vagy bizonytalansággal, hogy ez jó-e így és mindenről meg akarsz kérdezni valakit, hogy biztos jól csinálod-e, akkor esélyes, hogy olyan lépéseket próbálsz követni, ami nem hozzád passzol (akár stílusban, akár kezdő-haladó különbségek miatt). A jó marketing azon túl, hogy több pénzt hoz a házhoz, növelnie kellene az önbizalmadat, nem csökkentenie.

TIPP: Dolgozz azon, hogy a marketing tevékenységeid visszajelzései pozitívak és építőek legyenek, merj kísérletezni, hogy meglásd, mi jó és mi nem – neked és a vállalkozásodnak. Merj segítséget kérni, ha épp nem tudod, hogyan tovább. Néha egy külső szemlélő adhat egy olyan gondolatot, ami megváltoztat mindent (vagy csak egy semmiségnek tűnő apróságot) és szárnyalni tudsz majd!

Hogyan találd meg a hozzád illő marketingstratégiát?

Az első lépés, hogy felismerd: nem kell minden marketingtrendet követned, és nem kell minden platformon jelen lenned. Az igazán jó stratégia nem nyom agyon, hanem támogat téged és a vállalkozásodat. Ha a marketinged nem illeszkedik az életstílusodhoz és a személyiségedhez, érdemes újragondolni a módszereket, és egy olyan rendszert felépíteni, ami hosszú távon fenntartható.

Ha a fentiekben magadra ismersz, akkor se aggódj! Ez nem azt jelenti, hogy a vállalkozásodnak annyi, sőt azt sem, hogy neked nem való a vállalkozás, hanem jó eséllyel inkább „csak” azt, hogy nem találtad még meg a neked való, hozzád tökéletesen passzoló marketingstratégiát. 

Ne feledd, hogy a marketing nem egy univerzális megoldás, amit mindenkire rá lehet húzni. A cél az, hogy megtaláld azt az utat, ami neked működik, és amiben valóban jól érzed magad. Ha ebben elakadtál, szívesen segítek megtalálni a számodra legmegfelelőbb irányt.

Szeretnél egy személyre szabott marketingstratégiát, ami tényleg passzol hozzád? Foglalj konzultációt, és dolgozzunk ki egy olyan rendszert, amivel elérheted a céljaidat anélkül, hogy kiégnél! 

Lehet, hogy csak egyetlen konzultáció kell, hogy új erőre kapjon a lelkesedésed, lehet, hogy hosszabb együttműködést szeretnél, hogy több teher kerüljön le a válladról, de a lényeg, hogy tuti van megoldás a helyzetedre, merj kérdezni, segítek! 

Hogyan segíthetek?

➡️ egyalkalmas konzultáció (küldj e-mailt!)

➡️ VIP nap (2xfél nap überfókuszáltan)

➡️ mentorprogram 

 

Jó lenne egy közösség, ahol introvertált vállalkozókkal találkozhatsz online?

Tele vagy kérdésekkel? Vagy nincs kérdésed, de lenne kedved velem dolgozni?

Szólj hozzá!